lördag 5 april 2014

England baby!


Hej igen peepz! 
Ja, varför rubriken? det är så att det nu verkar som att jag den 13 Juli lämnar sverige och åker till England i 13 veckor!! Jag åker närmare bestämt till brighton som ligger ca 50 minuter med bil från London! Det ska bli en enormt rolig resa och jag ser fram emot det sjukt mycket!! 
Men vad gör jag nu i skrivandets stund? 
Jo, jag sitter just nu på min altan hemma och njuter av solen som äntligen hittat hit! Jag skulle egentligen varit på Kolmården med konfrimanderna idag men detta var min typ första lediga helg på länge och jag är helt slut efter att ha jobbat två kvällar i rad och gått i skolan samt haft diverse möten och träffar denna vecka, så jag unnade mig lite ledigt! Det ända jag ska göra denna helg är att i morgon så åker jag en stund till min farmor! vilket ska bli kul! 
Jag har under veckan också klippt mig och tydligen tagit en ego bild  på vägen till bussen... hahaha bjuder på den!

Men vad har jag gjort den här veckan som jag inte bloggat under?? 
Jo, jag har i måndags gått i skolan precis som vanligt och gjorde inte sådär jätte mycket. I tisdags så var det skola igen och på eftermiddagen var det konfrimander och KU. Jo, juste förra helgen var jag på Marieborgs kursgård och hade SSU kurs sam att jag skulle varit på ett årsmöte för svenska kyrkans unga som jag nu blev invald till dras distriktsstyrelse i Linköping stift! jättekul!! Men tillbaka till veckan! 
På tisdagen på KU (kyrkans Unga/ Ungdomsgrupp) Så åt vi trerätters middag vilket var jätte gott!! 
Här har ni en bild som jag nu såg blev aningen suddig (haha...)  detta är alltså en bild på huvudrätten/varmrätten!! Jätte gott som sagt!
I onsdags var det skola igen men på eftermiddagen så hade jag två möten första var ett elevkårsmöte på skolan vilket blev bra, efter det så var det 5 minuter innan ett Unicef möte började som jag skulle vara med på mötet var väldigt givande och jag måste säga att jag är otroligt tacksam till de medlemmar som ställer upp och faktiskt kommer på möten! På onsdags kvällen så satt jag och  förberedde en föreläsning jag skulle ha på torsdagen på yrkesgymnasiet i Linköping a.k.a min skola! På torsdagen så var det som sagt dags för en föreläsning på min skola i arbete för Unicef. Föreläsningen gick väldigt bra och var väldigt omtyckt! Som Tack av skolan fick jag en underbar låda med massa god lyxchoklad!
Och NEJ jag har INTE ätit upp allt än utan det tar tid.... haha!
Efter föreläsningen hade jag några timmar i väntan på att gå till jobbet/praktiken för veckans första kvällspass, Då passade jag på att hälsa på min gammelmormor Gullan! Väldigt trevligt då hon bjöd på kaffe och vi satt och pratade ett tag. Sen var det dags att gå till jobbet och då hamnade jag i ett telefonmöte på väg dit i arbete för Unicef. Jag pratade med personer från organisationen YouthKidz. mer om det senare i vår! 
Sen var det dags för jobb och efter det bar det hemåt och till sängen! 
Och igår fredag så fick jag sova lite längre och åt frukost med mamma som jag sedan följde med och handlade med. Efter att vi handlat klart släppte mamma av mig i stan en timme innan jobbet/praktiken så att jag kunde äta lite lunch. Så det blev en ensam lunch på Subway, sjukt gott!
Efter ensam lunchen så bar det iväg mot jobbet och kvällspass 2 av 2 denna vecka! jobbet gick bra och jag åkte hem och åt tacos och senare käkade jag även lite popcorn! Sjukt gott! Och nu sitter jag här lördag lunch? eftermiddag? jaja skit samma! och så passade jag på att blogga lite!

Hittade lite bilder från förra veckan som jag tänkte bjuda på!
Bilden ovan är en bild från när jag, Liza(bakom) och Julia(blå tröja) bakade i kyrkan. Vi hade otroligt kul och det blev väldigt lyckat!

 Sen var det ju Earth Hour i förra helgen då jag var på Marieborg och då tog jag den här bilden för att skylta lite om Earth Hour då det är första gången på 3 år som jag inte är ambassadör för EH! Sorgligt men det kändes bra ändå!
Här är en bild på Ett av husen på Kursgården! otroligt vackert!!!!! Vill bo där... nästan!

Men nu ska jag ta och  hitta på något! Så hoppas ni har det bra och njuter av solen så hörs vi snart igen, vem vet jag kanske råkar ut för något som jag måste blogga om under helgen! 

see yaaa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar